torsdag 30. juni 2011

Fått, kjøpt, plukket og gitt!

Det nærmer seg sommerferie i barnehagen for min del, og 4 uker borte fra mine nære og kjære kollegaer. En liten sommerhilsen ble handlet inn i siste liten, noe som endte opp i vaser fra Frøken Fryd på Borg Storsenter. Jeg syns vaser kan være fine uten noe i, men jeg følte at disse trengte beboere. Derfor gikk jeg ut og ned den frodige bakken som leder ned til Glomma og plukket diverse blomster og ugress, mens jeg tittet litt rundt meg i håp om at ingen skulle se meg(stereotypene om menn og blomster, og ikke minst plukke dem selv, dukket opp i hodet. Jeg ristet dem av, og fortsatte.) Det ble vaser bestående av prestekrager, hvetekorn, strå, rosa hundekjeks(?), sukkertopper, noen lilla blomster og noe grønt.(kompentansen er ikke veldig god). Syns det ble sommerlig i hvertfall!



I og med at sommerferien er nær, ble jeg i dag beæret med en gave fra en av mine kjære kommende skolebarn. En sinkpotte, med noe jeg tror er Spanske Margeritter! Et kjærkomment tilskudd til verandaen!


Samtidig, ute på gavejakt, rett før stengetid, fikk jeg byttet inn noen av pengene jeg fikk i min bursdag, til noe jeg har ønsket meg. Man har kanskje krydderkverner fra før, men ingen som er så fine og
praktiske som disse(min subjektive mening)! Bottle Grinder fra Menu har digge farger og organisk form som appellerer til min smak!


Vil gjerne rette en takk til værgudene som ga oss litt regn i dag, og tydeligvis mindre mengder av pollen...


anders

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar