mandag 27. juni 2011

Bursdagfest med gode venner!

Igjen var det på tide å feire meg selv. Denne gang med gode venner og litt annet enn kaffe i glasset. Tradisjonen tro serverer jeg noe spiselig og denne gangen reiste jeg til Italia og fikk inspirasjon til en deilig suppe/gryte. Den tradisjonelle retten Bollito Misto som har sitt opphav i Piemonte(som forøvrig har mye mye god vin), ble utvalgt som kveldens rett. Det betyr kokt blandet og skal i følge tradisjonen ha 7 kjøttsorter, 7 grønnsaker og 7 sauser. I tillegg ble det Focacciabrød og timianris med safran og sitron, samt en honningsaus med valnøtter. Jeg syns det ble ganske godt(og mektig), selv om den sikkert ikke kan måle seg med originalen. Underveis måtte en mexikaner åpnes. Ingen mennesker ble skadet under matlagingen.





Dette førte til et lite lass med gaver i form av penger, glass, et herlig rosmarintre og vin. Mye vin, skulle nesten tro de kjente meg!:)


Vin som appellerte til mine musikalske interesser.

anders

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar